blog blog .

blog

اورولوژیست چیست؟

اورولوژیست

اورولوژیست یک پزشک متخصص در شرایطی است که دستگاه ادراری مردان، زنان و کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و بیماری هایی که بر دستگاه تولید مثل تأثیر می گذارد. این شرایط از ادرار کردن زیاد یا کم تا ناتوانی در پدر شدن کودک متغیر است.


اورولوژیست چیست؟

اورولوژیست پزشکی است که در تشخیص و درمان بیماری های سیستم ادراری تخصص دارد. این سیستم با فیلتر کردن مواد زائد و سموم و خارج کردن آنها از بدن، بدن را تمیز نگه می دارد. دستگاه ادراری شامل:

مثانه.
کلیه ها.
حالب.
مجرای ادرار.

ویزیت متخصص اورولوژی درمنزل و  همچنین شرایطی را که در اندام های تولید مثل و غدد فوق کلیوی درگیر می شود درمان می کند. غدد فوق کلیوی در بالای کلیه ها قرار دارند. سیستم تولید مثل مردان و زنان ارتباط نزدیکی با دستگاه ادراری آنها دارد. ممکن است بشنوید که کسی از کلمه "تناسلی ادراری" استفاده می کند. این به علائم، شرایط یا درمان هایی اشاره دارد که بر هر دو سیستم تأثیر می گذارد.
تفاوت اورولوژی و نفرولوژی

اگر می خواهید به دکتری مراجعه کنید که فقط در کلیه ها تخصص دارد، باید با یک نفرولوژیست قرار ملاقات بگذارید. نفرولوژی به عنوان یک فوق تخصص در نظر گرفته می شود، اما این یک فوق تخصص پزشکی داخلی است تا اورولوژی. این بدان معنی است که نفرولوژیست ها جراح نیستند. نفرولوژیست ها همچنین باید قادر به مدیریت شرایطی باشند که در سایر نقاط بدن اتفاق می افتد و باعث مشکلات کلیوی می شود یا به دلیل مشکلات کلیوی مانند فشار خون بالا رخ می دهد. از طرف دیگر متخصصان ارولوژی جراح هستند.


چگونه فردی متخصص اورولوژیست می شود؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص اورولوژی، ابتدا باید مدرک لیسانس بگیرید و سپس آزمون پذیرش کالج پزشکی را بگذرانید تا وارد دانشکده پزشکی شوید. معمولاً حدود چهار سال طول می کشد تا مدرک پزشکی دریافت کنید.

از آنجا، شما پنج تا شش سال را در یک برنامه اقامت سپری می کنید. در این مدت شما هم در زمینه درمان های جراحی و هم درمان های پزشکی بیماری های اورولوژیک آموزش خواهید دید.

پس از آن، اگر می‌خواهید در یک زمینه محدودتر تخصص داشته باشید، باید یک دوره تحصیلی را تکمیل کنید که ممکن است یک تا سه سال دیگر طول بکشد.

سپس، برای اینکه عملاً به عنوان یک پزشک عمل کنید، باید معاینه پزشکی دولتی خود را انجام داده و گذرانده و هر دستورالعملی را که هیئت پزشکی صادر کرده است رعایت کنید.

متخصص اورولوژی چه می کند؟

متخصص اورولوژی می تواند بسیاری از مشکلات را تشخیص داده و درمان کند. برخی از اورولوژیست ها ممکن است بدون انجام جراحی تمرین کنند، اما همه اورولوژیست ها به عنوان جراح آموزش دیده اند.

در اورولوژی تخصص های فرعی وجود دارد که عبارتند از:

اورولوژی کودکان.
انکولوژی اورولوژی.
پیوند کلیه.
داروی جنسی.
ناباروری مردانه.
بازسازی دستگاه تناسلی.
جراحی کم تهاجمی (روباتیک، لاپاراسکوپی و جراحی آندوسکوپی).

در طول ملاقات خود با یک متخصص اورولوژی چه انتظاراتی می توانید داشته باشید؟

وقتی با یک اورولوژیست قرار ملاقات می‌گذارید، یا زمانی که ارائه‌دهنده مراقبت‌های اولیه شما را به یک متخصص اورولوژی ارجاع می‌دهد، آماده باشید تا درباره علت حضورتان در آنجا صحبت کنید. ممکن است به شما کمک کند فهرستی از سؤالات یا علائم مربوط به چرایی قرار ملاقات را بیاورید. شما همچنین باید آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به سابقه پزشکی خود و هر دارویی که ممکن است مصرف کنید باشید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۵:۱۴ توسط:fa موضوع: نظرات (0)